Nov 9
Editör’den: Kasım 2007
icon1 Süen Çankaya | icon2 Editör'den | icon4 11 9th, 2007| icon3Yorum yok »

MerhabaMindShare Interaction’dan sıcak bir merhaba. Bundan böyle her ay, dijital dünyanın nabzını tutan keşiflerimizi sizinle paylaşıyor olacağız. Dijital mecrada en çok konuşulan yenilikler, ilginç haberler, MindShare Interaction dünyasından yeni projeler ve gelişmeler, dijital birikiminizi zenginleştirecek yeni terimler, her ayın ilk Pazartesi günü posta kutunuzda sizi bekliyor olacak! Dijital dünyaya açılan yeni ufuklarda keyifli keşifler!

Nov 9

CPM (Cost Per Thousand Impressions):
Görüntülenme başına ödeme yapılan sistem, 1000 görüntülenme bir ünite olarak sayılır ve bu ünite üzerinden fiyatlandırılır. CPM fiyatı, CPM ünitesi sayısıyla çarpılarak toplam maliyet bulunur.

Örneğin;
CPM’i 10$’dan bir milyon görüntülenmede toplam maliyet 10.000$’dır.
1.000.000 / 1.000 = 1.000 ünite
1.000 ünite X $10 CPM = $10.000 Toplam

CTR (Click-through rate):
Kliklenme oranı. Bannerı veya herhangi başka bir online reklam formatını
klikleyenlerin, görüntüleyenlere yüzdesel oranı.

Örneğin;
bannerı bir milyon kişi görüntülediyse ve 100.000 kişi kliklediyse kliklenme oranı %10′dir.
100.000 / 1.000.000 = 0.1 = %10′dur.

Impression:
Herhangi bir online reklamın görüntülenme sayısı

Nov 9

iPod TouchApple yine yapacağını yaptı iPod ailesinin son pırıltılı üyesi iPod touch’u piyasaya çıkacağı güne kadar techo-freak’lerin dijital rüyalarına yerleştirdi. Apple’ın altın çocuğu iPhone’un birçok özelliğine sahip iPod touch, iPod ailesinin en şık ve yenilikçi ürünü olarak 28 Eylül’de raflarda olacak. Wi-fi, geniş ekran, multi-touch deneyimi, Apple Store’dan online alışveriş olanağı, YouTube, Starbucks gibi içerik ortaklıkları ile iPod touch bize eşsiz deneyimler yaşatacak gibi görünüyor.

İncelemek için…

Nov 9

BlackleGoogle ‘ın mümkün olduğunca siyah renkler kullanılmış versiyonu yılda 750 megawatt / saat enerji tasarrufu yapmayı hedefliyor. Bir monitorün tamamen beyaz bir ekran görüntülemesi için yaklaşık 74 watt enerji gerektirirken,siyah bir görüntü için yaklaşık 59 watt enerji tüketilmesinden yola çıkılarak, günde 200 milyon görüntülenme alan google.com sitesinin bu versiyonun yılda 75 milyon dolar tasarruf yapması bekleniyor. Tabi her kullanıcı bu siteyi kullanırsa …

İncelemek için…

Nov 9

MobileTeknoloji globalleşen dünyanın en önemli ve hızlandırıcı aktörlerinden biri. Hayatın her noktasında bilgi ve mesaj alışverişini mümkün kılan teknolojik gelişmeler tüketici ile birebir iletişimin ve diyaloğun kapılarını açtı. Artık çok fazla tercih arasında sadece tüketici ile daha iyi diyalog kuran markalar kazanıyor. Daha çok diyaloğa izin veren stratejiler başarılı oluyor.

Mobil pazarlama kavramı da artık klasik “text & win” kampanyalarından öte marka adına bu diyalogun kapılarını açan bir platform haline gelmiş durumda. Turkcell verilerine göre 8 milyon mobil internet kullanıcısı mevcut şu an, 3G başka bir deyişle ADSL den dahi katkat hızlı mobil internet teknolojisi bir şekilde 2008 de hayatımızın bir parçası olacak, wap siteleri web sitelerini birebir yansıtabiliyor artık vs. Biliyoruz ki Turkcellim wap portali sadece ilk 7 ayında 3 milyon müzik ve 2 milyon video & oyun sattı..

Tüketiciye ve teknolojiye dair tüm gelişmeler mobil pazarlamanın artık 360′ marka kampanyalarında birebir diyaloğun sağlanması adına pek çok farklı şekilde kullanılabilme olanağını doğurdu. Bize sunduğu olanaklar içerisinde izinli databaselerden çok detaylı profillemeler yapıp hedefe yönelik mesajlar verebilmek, CRM datası oluşturup bunu yönetmek, wap aplikasyonları, portalları veya bannerları ile tüketiciyi kendi dünyamıza çekebilmek, operatörlerle içerik ortaklıkları yapmak, oyunlar,java uygulamaları gibi pek çok çeşitli platform var.
Örnek: Nike dans kapışması aktivasyonu

Nike Dans Kapışması Dansçı kızların videolarını web sitelesine yüklemeleri yoluyla katıldıkları, birbirlerini oylayarak çeşitli avantajlar kazandıkları bir yarışma.

Mobil pazarlama bu kampanyaya Turkcell’in izinli database’inden dansla ilgilenen,belirli yaş aralığındaki kızların profillenip bu kızlara yarışmayla ilgili mms gönderilmesi, yarışmaya katılımda videoların cep telefonu ile de çekilip gönderilmesini imkan verecek bir altyapı oluşturulması, web sitesinde üyelik ile izinli database toplanması ve toplanan bu database’in daha sonraki final partisi ve etkinlikleri için kullanılması şeklinde entegre edildi.

Nike Dans Kapışması

Nov 9

CastrolCastrol Championship Rally yarışı başladı! Castrol websitesinde WRC Takımlar Şampiyonu Ford Focus ile oynanan yarışta, yarışı kazananpilotlara her hafta 2 tane Apple iPod Video 30 GB ödül veriyor. Kar, orman ve çöl olarak 3 aşamalı yarışta oyun boyunca akaryakıt ve yağ göstergelerini kontrol ederek eksilen yağlar için Castrol kutuları toplanıyor.

Nov 9

Nike Pazar Koşuları“Nike Run” Pazar Koşuları İstanbul, Ankara ve İzmir’de 30 Eylül’de başladı. Nike Run Turkey’nin sitesinde buluşma noktalarını görebilirsiniz. Ayrıca kampanyaya interaktif olarak oylamaya site içerisinde “koşmak için sebep”ini yazıp katılabilirsiniz veya yazılmış “sebep”lere oy verebilirsiniz.

Nov 9

ArçelikTeknolojik, yenilikçi ve lider özellikleriyle ön plana çıkan Arçelik bu sefer karşımıza “62191 I TECHTOUCH” Bulaşık Makinesi ile çıkıyor. Yük sensörü, kirlilik sensörü ve su sertlik sensörleri yle yıkama öncesi gereken ayarlamalar yapılarak daha az enerji ve daha az su harcanıyor. Arçelik Tek Tuş Bulaşık Makinesi’nin internet kampanyasında ürünün özelliklerini anlatan efektif bannerları ve ayrıntılar için siteyi ziyaret edebilirsiniz.

Nov 9

iGoogleArtık dijital dünyayı yarattığımız kişisel web alanlarından izleme dönemindeyiz. İlgimizi çeken içerik servislerini teker teker gezip, web siteleri arasında mekik dokuyup web’de yorulmaya paydos! Günlük hayatta hemen hemen hergün kullandığımız ve hayatımızın bir parçası haline gelen Google, iGoogle hizmeti ile web alanımızı kendimize göre şekillendirmemizi sağlıyor.

Gmail hesabımızla oluşturabileceğimiz iGoogle ana sayfamızı RSS teknolojisinden faydalanarak gmail, haber, hava durumu, spor, ajanda, web favorileri, sitemizin google analytics verileri, you tube (günün en çok izlenen videoları) gibi zengin içeriklerle özelleştirerek kendi alanımız haline getirebiliyoruz. Bu içerikleri farklı şekillerde klasörleyerek istediğimiz içeriğe kolayca erişebiliyoruz. Çeşitli ihtiyaçlar için farklı alanlar yaratıp hepsine tab’ler yolu ile kolayca ulaşabiliyoruz. Sayfamız için varolan temalardan birini seçerek renklendirebiliyoruz.

iGoogle’ın web deneyimimize kazandırdığı kolaylıklar bununla bitmiyor. Last.fm, Linkedin, Facebook gibi sıkça kullandığımız sitelerin bilgi panellerini iGoogle platformuna taşıyarak kendi alanımızdan bu sitelerdeki hesaplarımızla ilgili son gelişmeleri takip edebiliyoruz. Mail grupları oluşturup bu grupları sayfamızdan yönetebiliyoruz. Word ve Excel dökümanlarımıza Google sunucuları üzerinden ulaşıp yine sunucu üzerinde kaydederek çalışmalarımızı herhangi bir desktop uygulamasına gerek duymadan devam edebiliyoruz. Kısacası, Google sunduğu tüm elektronik hizmetleri (Gmail, Groups, Analytics, Documents vs.) iGoogle platformu üzerinden kontrol etmemizi sağlıyor.

Bu hizmet karşılığında Google’ın bizden beklentisi nedir? Amaç kişisel dataların Google’ın veritabanına ayrıntılı olarak depolanması ve bu dijital izlerimizi kullanmak mıdır? Ne kadar detay vermek istediğimiz bize bağlı.

Siz de Google mail hesabınız kullanarak iGoogle web alanınızı yaratmak ve ilgi alanlarınıza göre kişiselleştirmek ister misiniz?

Hemen başlayın!