Mar 20

Davranışsal Hedefleme:
Davranışsal hedefleme , kullanıcını ziyaret ettiği siteleri ,tıklama aktivetisini takip eden ve izleyen bir sistemdir. Kullanıcıların ilgi alanlarına gore reklam gösterebilinir örneğin otomobil sitelerine giren ,satılık otomobil arayan kişilere otomobil kredisi veren banka reklamı göstermek uygun olucaktır.
İnternet reklamcılığında yeni bir ufuk dediğimiz davranışsal hedeflemeyi gelecekde daha sık duyacağımız kesin.Davranışsal hedeflemenin click sayısını arttırmadığını ama satışa yönlendirme ve satış sağlama konusunda çok başarılı bir sistem olacağını düşünüyoruz.

Cookie:
Browser tarafından kullanıcıya gönderilen ve kulanıcının sabit diskine yerleşen küçük dosyacık. Bu dosya, ziyaret edilen site hakkında tarih, kullanıcı adı, ziyaret saati gibi bilgileri içerir. Aynı sitenin bir sonraki ziyaretinde kontrol edilir. (Bazı sitelerde Web sayfası özellitirme diye bir secenek vardır. Bu bölümü doldurduğunuzda o siteye tekrar girdiğinizde sadece sizin istedikleriniz o sitede görülür. Cookie bu işlemde sizin tanımlanmanızı sağlayan programdır.)

DNS (Domain Name Server):
Bağlanılan sunucu ismini açık Internet adresine çevirmek için kullanılan bir mekanizmadır. Internet üzerinde aynı adlı iki veya daha fazla sunucu isminin olmaması da yine DNS sistemi sayesinde gerçekleşmiştir.

FTP (File Transfer Protocol):
Ftp sadece bir protokol olmakla kalmayıp, internet üzerinden dosya transferi yapmak için kullanılır. FTP kullanılarak başka bir Internet sitesine “login” olunur (Bknz. Anonymous FTP) ve buradaki dosyalara “site sorumlusu”nun hak tanıdığı kadar erişim sağlanır.

HTML:
HTML (HyperText Markup Language) World Wide Web’in bilgi görüntülemekte kullandığı dosya formatıdır. HTML sayfaları kullanarak metinler değişik şekillerde ekrana getirilebilir, sayfalara resim, ve ses eklenebilir. Bu okumakta olduğunuz sayfa bir HTML sayfasıdır. HTML, bu sayfaya verilen isim değil, sayfanın oluşturulması için kullanılan progralama sistemidir.

HTTP:
Internet üzerinde HTML sayfalarının aktarılması için “HyperText Transport Protocol” isimli standart bir protokol kullanılır. Hiç şüphe yok ki İnternet üzerinde en çok kullanılan (ve en önemli) protokoldür.

Java:
Sun Microsystems’in yarattığı kolay kullanılır, güvenli, nesneye dayalı ve güçlü bir programlama dilidir. HTML dili ile beraber kullanılan JAVA, daha çok HTML sayfasına görsel efectler katmak ve kolay kullanım sağlamak için kullanılmaktadır.

Link:
HTML bağlantılarıdır. Bunlar, döküman içinde sizi başka bir konuma, aynı serviste başka bir dosyaya veya bambaşka bir servise yollayabilir. Not: Bağlantılar genellikle mavi ve altı çizili metinden oluşur. Üzerine geldiğinizde mouse el işaretini alacaktır.

Feb 3

Adserver : Reklam sunucusu , bannerların yayınlanacakları websitesindeki önceden belirlenmiş alana yerleştirilmelerini, görüntülenme ve kliklenme gibi analitik bilgilerin takibini sağlayan kullanıcı arayüzü.

Google Analytics :Müşterilerinin web sitelerinden aldığı verimi arttırmaları ,web sitesiyle ilgili raporlara hızlı ve kolayca ulaşmanızı sağlayan Google ın web site performans analiz yazılımı.
Reklam kampanyalarının raporlarında gösterim ve tıklama dışında çok detaylı raporlara Google Analytics kullanarak ulaşabilmek mümkündür.
Ücretsiz olmasının yanında herkese açık olan Google Analytics in getirdiği avantajlar
*web tabanlı detaylı istatistikler
*IP yerine javascript teknolojisi ile kesin sonuçlar
*kolayca hedefler belirleyebilme ve takip
*kullanıcı gizliliğini ön planda tutan anlayış.

WAP (Wireless application protocol / kablosuz uygulama protokolü ) : Mobil telefonlar , avuc ici bilgisayarlar (pda) gibi mobil iletişim araçları üzerinde internet içeriği sağlayan bir teknoloji.Wobil teknolojisinin hızlı data platformları ile desteklenmesiyle mobil rezervasyon,mobil bankacılık,alışveriş,fatura ödemeleri vb. hizmetleri kullanıcılar cep telefonlarını konuşmak kadar ,bu tip işlemler içinde kullanılır hale getirmemizi sağlıyor.

Widget : Widget bir platform üzerinde bütünleşik çalışarak o platforma ekstra özellik katan küçük araçlara denir.İster web sayfanızda,ister masa üstünüzde ,ister bir programın içinde widget ekleyerek bunda olmayan özellikleri ekleyebilirsiniz.Widgetlar genel amaç yerine özel amaçlar doğrultusunda çalışır. Örneğin bir RSS okuyucusu ,hava durumu monitorü, takvim ,hesap makinası veya video yayını gibi.

Page view : Bir website sayfalarının toplam görüntülenme sayısı
Unique visitors : Tekil ziyaretci,belirli bir zaman aralığında ,genellikle bir ayda siteyi görüntüleyen tekil ziyaretci sayısı.Çoğunlukla IP adresleri üzerinden takip edilerek hesplanır,siteyi ziyaret eden her bir IP adresi tek bir kişi sayılır.

Rich media ads: AT&T’nin 1996 Temmuz’un da ilk hareketli bannerlarını içeren kampanyasını başlatmasıyla, Zenginleştirilmiş Medya Uygulamaları’nın (Rich Media Ads) habercisi oldu. Günümüzde neredeyse tüm internet kampanyalarında kullanılan Zenginleştirilmiş Medya Uygulamaları terimi, yüksek kaliteli animasyon, duraksız ses ve video, oyunlar, formlar gibi nispeten küçük dosya boyutlu bannerları tanımlamak için kullanılıyor. Başlarda Java, Javascript, Flash, Shockwave ve DHTML’le yapılan Zenginleştirilmiş Medya Uygulamaları’nın bugün neredeyse tamamı Flash’la yapılıyor. Geniş bant internet kullanımının yaygınlaşması ve Zengin Medya Uygulamaları’nın kolayca görüntülenebilir olmasıyla animasyon, duraksız video ve ses içeren bannerlar, marka mesajını çok daha güçlü iletebilir olmalarıyla, özellikle marka imajı ve ürün tanıtımı üzerine yoğunlaşan reklamcılar ve reklamverenler tarafından sıklıkla kullanılmaya başlandı.

Anonymous FTP: Her internet kullanıcısının dosya transferi yapabileceği FTP siteleridir. Buraya bir ftp programı ile bağlanıyorsanız, username bölümüne anonymous, şifre bölümüne de e-mail adresinizi yazmalısınız. Browser ile ftp sitesine bağlanıyorsanız bu ayarlar browserınızda default olarak vardır.

DNS (Domain Name Server): Bağlanılan sunucu ismini açık Internet adresine çevirmek için kullanılan bir mekanizmadır. Internet üzerinde aynı adlı iki veya daha fazla sunucu isminin olmaması da yine DNS sistemi sayesinde gerçekleşmiştir.

Conversion: Dönüşüm;herhangi bir online reklam aracıyla (Banner, içerik bağlantılı reklam kutusu) siteye gelen ziyaretçinin istenen aktiviteyi gerçekleştirmesi. Bu aktivite satınalma, bülten aboneliği, site üyeliği gibi, siteyi ziyaret etmenin dışında herhangi bir aktivite olabilir.

Conversion rate: Önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyarteçilerin, tüm ziyaretçilere yüzdesel oranı.

CPA (Cost Per Aqusition): Sadece conversion (dönüşüm) yaratan ziyaretçiler için maliyet hesaplanan model.

CPC (Cost Per Click): Kliklenme başına maliyet sistemi; sadece bannerı veya diğer bir online reklam formatını klikleyen ziyaretçi başına ödeme yapılan sistem.

SEM ( Search engine marketing) : Arama motoru pazarlama ; açık arttırma sistemiyle anahtar kelimeleri seçerek arama motorlarında ücretli listelenme çalışması.

SEO ( Search engine optimization ) : Arama motoru pazarlama ; arama motorlarında ücretsiz/ doğal sıralanma listelerinde üst sıralarda yer alabilmek için yapılan optimizasyon çalışması.

CPM (Cost Per Thousand Impressions):Görüntülenme başına ödeme yapılan sistem,
1000 görüntülenme bir ünite olarak sayılır ve bu ünite üzerinden fiyatlandırılır.
CPM fiyatı, CPM ünitesi sayısıyla çarpılarak toplam maliyet bulunur. Örneğin; CPM’i 10$’dan bir
milyon görüntülenmede toplam maliyet 10.000$’dır.
1.000.000 / 1.000 = 1.000 ünite
1.000 ünite X $10 CPM = $10.000 Toplam

CTR (Click-through rate): Kliklenme oranı. Bannerı veya herhangi başka bir online reklam formatını
klikleyenlerin, görüntüleyenlere yüzdesel oranı.

Örneğin; bannerı bir milyon kişi görüntülediyse ve 100.000 kişi kliklediyse kliklenme oranı %10′dir.
100.000 / 1.000.000 = 0.1 = %10′dur.

Impression: Herhangi bir online reklamın görüntülenme sayısı

Jan 3

Conversion: Dönüşüm;herhangi bir online reklam aracıyla (Banner, içerik bağlantılı reklam kutusu) siteye gelen ziyaretçinin istenen aktiviteyi gerçekleştirmesi. Bu aktivite satınalma, bülten aboneliği, site üyeliği gibi, siteyi ziyaret etmenin dışında herhangi bir aktivite olabilir.

Conversion rate: Önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyarteçilerin, tüm ziyaretçilere yüzdesel oranı.

CPA (Cost Per Aqusition): Sadece conversion (dönüşüm) yaratan ziyaretçiler için maliyet hesaplanan model.

CPC (Cost Per Click): Kliklenme başına maliyet sistemi; sadece bannerı veya diğer bir online reklam formatını klikleyen ziyaretçi başına ödeme yapılan sistem.

SEM ( Search engine marketing) : Arama motoru pazarlama ; açık arttırma sistemiyle anahtar kelimeleri seçerek arama motorlarında ücretli listelenme çalışması.

SEO ( Search engine optimization ) : Arama motoru pazarlama ; arama motorlarında ücretsiz/ doğal sıralanma listelerinde üst sıralarda yer alabilmek için yapılan optimizasyon çalışması.

CPM (Cost Per Thousand Impressions):Görüntülenme başına ödeme yapılan sistem,
1000 görüntülenme bir ünite olarak sayılır ve bu ünite üzerinden fiyatlandırılır.
CPM fiyatı, CPM ünitesi sayısıyla çarpılarak toplam maliyet bulunur. Örneğin; CPM’i 10$’dan bir
milyon görüntülenmede toplam maliyet 10.000$’dır.
1.000.000 / 1.000 = 1.000 ünite
1.000 ünite X $10 CPM = $10.000 Toplam

CTR (Click-through rate): Kliklenme oranı. Bannerı veya herhangi başka bir online reklam formatını
klikleyenlerin, görüntüleyenlere yüzdesel oranı.

Örneğin; bannerı bir milyon kişi görüntülediyse ve 100.000 kişi kliklediyse kliklenme oranı %10′dir.
100.000 / 1.000.000 = 0.1 = %10′dur.

Impression: Herhangi bir online reklamın görüntülenme sayısı

Dec 12

Conversion: Dönüşüm;herhangi bir online reklam aracıyla (Banner, içerik bağlantılı reklam kutusu) siteye gelen ziyaretçinin istenen aktiviteyi gerçekleştirmesi. Bu aktivite satınalma, bülten aboneliği, site üyeliği gibi, siteyi ziyaret etmenin dışında herhangi bir aktivite olabilir.

Conversion rate: Önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyarteçilerin, tüm ziyaretçilere yüzdesel oranı.

CPA (Cost Per Aqusition): Sadece conversion (dönüşüm) yaratan ziyaretçiler için maliyet hesaplanan model. CPC (Cost Per Click): Kliklenme başına maliyet sistemi; sadece bannerı veya diğer bir online reklam formatını klikleyen ziyaretçi başına ödeme yapılan sistem.

SEM ( Search engine marketing): Arama motoru pazarlama ; açık arttırma sistemiyle anahtar kelimeleri seçerek arama motorlarında ücretli listelenme çalışması.

SEO ( Search engine optimization ): Arama motoru pazarlama ; arama motorlarında ücretsiz/ doğal sıralanma listelerinde üst sıralarda yer alabilmek için yapılan optimizasyon çalışması.

CPM (Cost Per Thousand Impressions):Görüntülenme başına ödeme yapılan sistem, 1000 görüntülenme bir ünite olarak sayılır ve bu ünite üzerinden fiyatlandırılır. CPM fiyatı, CPM ünitesi sayısıyla çarpılarak toplam maliyet bulunur. Örneğin; CPM’i 10$’dan bir milyon görüntülenmede toplam maliyet 10.000$’dır. 1.000.000 / 1.000 = 1.000 ünite 1.000 ünite X $10

CPM = $10.000 Toplam CTR (Click-through rate):
Kliklenme oranı. Bannerı veya herhangi başka bir online reklam formatını klikleyenlerin, görüntüleyenlere yüzdesel oranı. Örneğin; bannerı bir milyon kişi görüntülediyse ve 100.000 kişi kliklediyse kliklenme oranı %10′dir. 100.000 / 1.000.000 = 0.1 = %10′dur. Impression: Herhangi bir online reklamın görüntülenme sayısı

Nov 9

CPM (Cost Per Thousand Impressions):
Görüntülenme başına ödeme yapılan sistem, 1000 görüntülenme bir ünite olarak sayılır ve bu ünite üzerinden fiyatlandırılır. CPM fiyatı, CPM ünitesi sayısıyla çarpılarak toplam maliyet bulunur.

Örneğin;
CPM’i 10$’dan bir milyon görüntülenmede toplam maliyet 10.000$’dır.
1.000.000 / 1.000 = 1.000 ünite
1.000 ünite X $10 CPM = $10.000 Toplam

CTR (Click-through rate):
Kliklenme oranı. Bannerı veya herhangi başka bir online reklam formatını
klikleyenlerin, görüntüleyenlere yüzdesel oranı.

Örneğin;
bannerı bir milyon kişi görüntülediyse ve 100.000 kişi kliklediyse kliklenme oranı %10′dir.
100.000 / 1.000.000 = 0.1 = %10′dur.

Impression:
Herhangi bir online reklamın görüntülenme sayısı