CPM (Cost Per Thousand Impressions):
Görüntülenme başına ödeme yapılan sistem, 1000 görüntülenme bir ünite olarak sayılır ve bu ünite üzerinden fiyatlandırılır. CPM fiyatı, CPM ünitesi sayısıyla çarpılarak toplam maliyet bulunur.
Örneğin;
CPM’i 10$’dan bir milyon görüntülenmede toplam maliyet 10.000$’dır.
1.000.000 / 1.000 = 1.000 ünite
1.000 ünite X $10 CPM = $10.000 Toplam
CTR (Click-through rate):
Kliklenme oranı. Bannerı veya herhangi başka bir online reklam formatını
klikleyenlerin, görüntüleyenlere yüzdesel oranı.
Örneğin;
bannerı bir milyon kişi görüntülediyse ve 100.000 kişi kliklediyse kliklenme oranı %10′dir.
100.000 / 1.000.000 = 0.1 = %10′dur.
Impression:
Herhangi bir online reklamın görüntülenme sayısı



/rating_off.gif)
RSS servisiyle yeniliklerden