Adserver : Reklam sunucusu , bannerların yayınlanacakları websitesindeki önceden belirlenmiş alana yerleştirilmelerini, görüntülenme ve kliklenme gibi analitik bilgilerin takibini sağlayan kullanıcı arayüzü.
Google Analytics :Müşterilerinin web sitelerinden aldığı verimi arttırmaları ,web sitesiyle ilgili raporlara hızlı ve kolayca ulaşmanızı sağlayan Google ın web site performans analiz yazılımı.
Reklam kampanyalarının raporlarında gösterim ve tıklama dışında çok detaylı raporlara Google Analytics kullanarak ulaşabilmek mümkündür.
Ücretsiz olmasının yanında herkese açık olan Google Analytics in getirdiği avantajlar
*web tabanlı detaylı istatistikler
*IP yerine javascript teknolojisi ile kesin sonuçlar
*kolayca hedefler belirleyebilme ve takip
*kullanıcı gizliliğini ön planda tutan anlayış.
WAP (Wireless application protocol / kablosuz uygulama protokolü ) : Mobil telefonlar , avuc ici bilgisayarlar (pda) gibi mobil iletişim araçları üzerinde internet içeriği sağlayan bir teknoloji.Wobil teknolojisinin hızlı data platformları ile desteklenmesiyle mobil rezervasyon,mobil bankacılık,alışveriş,fatura ödemeleri vb. hizmetleri kullanıcılar cep telefonlarını konuşmak kadar ,bu tip işlemler içinde kullanılır hale getirmemizi sağlıyor.
Widget : Widget bir platform üzerinde bütünleşik çalışarak o platforma ekstra özellik katan küçük araçlara denir.İster web sayfanızda,ister masa üstünüzde ,ister bir programın içinde widget ekleyerek bunda olmayan özellikleri ekleyebilirsiniz.Widgetlar genel amaç yerine özel amaçlar doğrultusunda çalışır. Örneğin bir RSS okuyucusu ,hava durumu monitorü, takvim ,hesap makinası veya video yayını gibi.
Page view : Bir website sayfalarının toplam görüntülenme sayısı
Unique visitors : Tekil ziyaretci,belirli bir zaman aralığında ,genellikle bir ayda siteyi görüntüleyen tekil ziyaretci sayısı.Çoğunlukla IP adresleri üzerinden takip edilerek hesplanır,siteyi ziyaret eden her bir IP adresi tek bir kişi sayılır.
Rich media ads: AT&T’nin 1996 Temmuz’un da ilk hareketli bannerlarını içeren kampanyasını başlatmasıyla, Zenginleştirilmiş Medya Uygulamaları’nın (Rich Media Ads) habercisi oldu. Günümüzde neredeyse tüm internet kampanyalarında kullanılan Zenginleştirilmiş Medya Uygulamaları terimi, yüksek kaliteli animasyon, duraksız ses ve video, oyunlar, formlar gibi nispeten küçük dosya boyutlu bannerları tanımlamak için kullanılıyor. Başlarda Java, Javascript, Flash, Shockwave ve DHTML’le yapılan Zenginleştirilmiş Medya Uygulamaları’nın bugün neredeyse tamamı Flash’la yapılıyor. Geniş bant internet kullanımının yaygınlaşması ve Zengin Medya Uygulamaları’nın kolayca görüntülenebilir olmasıyla animasyon, duraksız video ve ses içeren bannerlar, marka mesajını çok daha güçlü iletebilir olmalarıyla, özellikle marka imajı ve ürün tanıtımı üzerine yoğunlaşan reklamcılar ve reklamverenler tarafından sıklıkla kullanılmaya başlandı.
Anonymous FTP: Her internet kullanıcısının dosya transferi yapabileceği FTP siteleridir. Buraya bir ftp programı ile bağlanıyorsanız, username bölümüne anonymous, şifre bölümüne de e-mail adresinizi yazmalısınız. Browser ile ftp sitesine bağlanıyorsanız bu ayarlar browserınızda default olarak vardır.
DNS (Domain Name Server): Bağlanılan sunucu ismini açık Internet adresine çevirmek için kullanılan bir mekanizmadır. Internet üzerinde aynı adlı iki veya daha fazla sunucu isminin olmaması da yine DNS sistemi sayesinde gerçekleşmiştir.
Conversion: Dönüşüm;herhangi bir online reklam aracıyla (Banner, içerik bağlantılı reklam kutusu) siteye gelen ziyaretçinin istenen aktiviteyi gerçekleştirmesi. Bu aktivite satınalma, bülten aboneliği, site üyeliği gibi, siteyi ziyaret etmenin dışında herhangi bir aktivite olabilir.
Conversion rate: Önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyarteçilerin, tüm ziyaretçilere yüzdesel oranı.
CPA (Cost Per Aqusition): Sadece conversion (dönüşüm) yaratan ziyaretçiler için maliyet hesaplanan model.
CPC (Cost Per Click): Kliklenme başına maliyet sistemi; sadece bannerı veya diğer bir online reklam formatını klikleyen ziyaretçi başına ödeme yapılan sistem.
SEM ( Search engine marketing) : Arama motoru pazarlama ; açık arttırma sistemiyle anahtar kelimeleri seçerek arama motorlarında ücretli listelenme çalışması.
SEO ( Search engine optimization ) : Arama motoru pazarlama ; arama motorlarında ücretsiz/ doğal sıralanma listelerinde üst sıralarda yer alabilmek için yapılan optimizasyon çalışması.
CPM (Cost Per Thousand Impressions):Görüntülenme başına ödeme yapılan sistem,
1000 görüntülenme bir ünite olarak sayılır ve bu ünite üzerinden fiyatlandırılır.
CPM fiyatı, CPM ünitesi sayısıyla çarpılarak toplam maliyet bulunur. Örneğin; CPM’i 10$’dan bir
milyon görüntülenmede toplam maliyet 10.000$’dır.
1.000.000 / 1.000 = 1.000 ünite
1.000 ünite X $10 CPM = $10.000 Toplam
CTR (Click-through rate): Kliklenme oranı. Bannerı veya herhangi başka bir online reklam formatını
klikleyenlerin, görüntüleyenlere yüzdesel oranı.
Örneğin; bannerı bir milyon kişi görüntülediyse ve 100.000 kişi kliklediyse kliklenme oranı %10′dir.
100.000 / 1.000.000 = 0.1 = %10′dur.
Impression: Herhangi bir online reklamın görüntülenme sayısı



RSS servisiyle yeniliklerden